درمان درد سینه (سوزش و تیر کشیدن) در زنان چیست
نوشته شده توسط : drmohandes
 
 
دلایل اصلی تیر کشیدن پستان
 
درد سینه نشانه چیست ؟ درد نوک سینه و درد پستان در بین بانوان بسیار رایج است و حتی آقایان نیز گاهی آن را تجربه می‌کنند. اما آیا این درد چقدر می‌تواند نگران کننده باشد؟ در بسیاری از مقالات، خبرنامه‌ها و وبسایت‌ها درباره ضرورت انجام تست‌های غربالگری و مامو گرافی سالانه برای پیشگیری و تشخیص سرطان سینه بانوان بسیار تاکید شده است. آیا تمام دردهای این ناحیه منجر به سرطان سینه می‌شود؟ چقدر درد نوک سینه را باید جدی گرفت؟ در این مقاله قصد داریم شما را با عوامل درد پستان آشنا کنیم.
 
 
چه عواملی باعث درد پستان می‌شود؟ | تیر کشیدن پستانها نشانه چیست ؟
 
مونیک سواین (Swain )، پزشک متخصص زنان و زایمان در سیستم بهداشتی هنری فورد می‌گوید: «درد پستان و درد نوک سینه اغلب به عواملی غیر از تومور مربوط می‌شوند و این دردها به ندرت مربوط به سرطان سینه است.» در بیشتر مواقع درد پستان به خودی خود از بین می‌رود و یا به راحتی قابل درمان است. به طور میانگین دو سوم دردهای پستان در بانوان بر اثر تورم و اتهاب ناشی از ترشح استروژن و پروژسترون در طول دوران قاعدگی ایجاد می‌شود. دکترسواین (Swain ) معتقد است که درد سینه هورمونی، برای هر زنی که خون ریزی ناشی از قاعدگی داشته باشد می‌تواند رخ دهد. مهم نیست که 14 یا 44 ساله باشند، تا زمانی که چرخه قاعدگی در جریان است احتمال ابتلا به درد پستان حلقوی را دارند. به طور کلی دو نوع درد پستان وجود دارد:
دردی که با دوره پریود ماهانه همراه است و بیشتر اوقات هر دو سینه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
دردی که به دوره پریود ماهانه مربوط نیست. این درد می‌تواند بر یک یا هر دو پستان یا فقط بخشی از آن تاثیر بگذارد.
 
در ادامه مقاله به دلایل احتمالی درد پستان می‌پردازیم:
 
درد سینه نشانه چیست ؟
 
درد نوک سینه ناشی از بارداری
 
این درد در سه ماهه اول بارداری به دلیل هورمون‌هایی به وجود می‌آید که می‌تواند تغییرات خلقی، کاهش تمایل به غذا، خستگی، حالت تهوع و استفراغ ایجاد کند و از همه مهم‌تر باعث درد پستان و درد نوک سینه، سنگینی سینه‌ ها نیز‌ شود. مونیک سواین (Swain )، پزشک متخصص زنان و زایمان می‌گوید: هنگام شیر دادن به نوزاد و تغذیه او بافت پستان مادر رشد می‌کند، مجاری شیر پر می‌شود و نوک سینه‌های مادر حساس می‌شوند. اگر باردار هستید نگران نباشید زیرا این درد معمولا موقتی است و در سه ماهه دوم و سوم از بین خواهد رفت.
 
گاهی درد سینه یا احساس تیر کشیدن سینه می تواند برای بعضی از افراد بسیار آزاردهنده باشد و سبب اضطراب و نگرانی شود. خوشبختانه تیر کشیدن سینه به ندرت با سرطان سینه در ارتباط است و در اکثر مواقع منشاء آن عارضه های خوش خیم پستان یا ناحیه قفسه سینه است. با این حال ، در صورتی که درد سینه شما با علائمی دیگر همچون قرمزی و التهاب پستان، احساس توده در سینه ، تب ، و خروج ترشحات از نوک سینه همراه شد ، در اسرع وقت به یک جراح متخصص پستان مراجعه کنید تا با تشخیص به موقع علل ریشه ای، نسبت به درمان عارضه ایجاد کننده این علائم اقدام شود. دکتر فرهاد موسی زاده ، جراح و متخصص پستان با بیش از پانزده سال سابقه در انجام انواع عمل های جراحی درمانی و زیبایی پستان، آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره به شما عزیزان در خصوص انواع بیماری ها و عارضه های مرتبط با ناحیه پستان می باشند.




:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: